بماند به رسم خوش یادگاری ...

اینجا دادگاه نیست؛

قضاوتم نکن ...

اینها نوشته های من هستند ؛

شاید حرف های دلم و کارهای روزمرّه ...

دوست داشتی بخون و نظر بده.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

فاش می گویم و از گفتۀ خود دلشادم :


بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ أَهْلِی وَ مَالِی وَ أُسْرَتِی أُشْهِدُ اللَّهَ وَ أُشْهِدُکُمْ أَنِّی مُؤْمِنٌ بِکُمْ وَ بِمَا آمَنْتُمْ بِهِ کَافِرٌ بِعَدُوِّکُمْ وَ بِمَا کَفَرْتُمْ بِهِ مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِکُمْ وَ بِضَلالَةِ مَنْ خَالَفَکُمْ مُوَالٍ لَکُمْ وَ لِأَوْلِیَائِکُمْ مُبْغِضٌ لِأَعْدَائِکُمْ وَ مُعَادٍ لَهُمْ سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ مُحَقِّقٌ لِمَا حَقَّقْتُمْ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُمْ مُطِیعٌ لَکُمْ عَارِفٌ بِحَقِّکُمْ ، مُقِرٌّ بِفَضْلِکُمْ مُحْتَمِلٌ لِعِلْمِکُمْ مُحْتَجِبٌ بِذِمَّتِکُمْ مُعْتَرِفٌ بِکُمْ مُؤْمِنٌ بِإِیَابِکُمْ مُصَدِّقٌ بِرَجْعَتِکُمْ مُنْتَظِرٌ لِأَمْرِکُمْ مُرْتَقِبٌ لِدَوْلَتِکُمْ آخِذٌ بِقَوْلِکُمْ عَامِلٌ بِأَمْرِکُمْ مُسْتَجِیرٌ بِکُمْ زَائِرٌ لَکُمْ لائِذٌ عَائِذٌ بِقُبُورِکُمْ مُسْتَشْفِعٌ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِکُمْ وَ مُتَقَرِّبٌ بِکُمْ إِلَیْهِ وَ مُقَدِّمُکُمْ أَمَامَ طَلِبَتِی وَ حَوَائِجِی وَ إِرَادَتِی فِی کُلِّ أَحْوَالِی وَ أُمُورِی مُؤْمِنٌ بِسِرِّکُمْ وَ عَلانِیَتِکُمْ وَ شَاهِدِکُمْ وَ غَائِبِکُمْ وَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ مُفَوِّضٌ فِی ذَلِکَ کُلِّهِ إِلَیْکُمْ...*


پ ن :  اگه بخوای راست بگی باید با همۀ وجود ، اهل و عیال و مال و ... پاش وایسی ؛ نمی شه هم با امام حسین بود هم با یزید ! نمیشه.

پ ن : بقول ِ ر.م واقعا عادلانه ست که گفته اند : هر کس قومی را دوست بدارد، در قیامت با آنها محشور می شود.1

* :  پدر و مادرم و اهل و مال و طایفه‏ ام فداى شما،خدا و شما را گواه مى‏ گیرم،که من به شما و به آنچه شما ایمان آوردید باور دارم،نسبت به دشمنتان و آنچه شما به آن کفر ورزیدید کافرم، بینایم به مقام شما و به گمراهى آنکه‏ با شما مخالفت کرد، دوستدار شما و دوستان شمایم،خشمناک نسبت به دشمنان شما و دشمن آنانم،در صلحم با هرکه با شما در صلح است‏ و در جنگم با هر که با شما جنگید، حق مى‏ دانم آنچه را شما حق دانستید و باطل مى‏ دانم آنچه را شما باطل دانستید، به فرمان شمایم، عارف به حقّتان هستم، به برترى شما اقرار دارم، تحملّ کننده دانش شمایم، پرده ‏نشین پیمان و حرمت شما مى باشم، به شما معترفم، به بازگشتتان مؤمنم، رجعتتان را تصدیق دارم‏ ، چشم به راه فرمان شمایم، در انتظار حکومت شما به سر مى‏ برم، گیرنده گفته شما هستم، عمل کننده به فرمان شما مى‏ باشم، پناهنده به شمایم، زائر شما هستم، ملتجى و پناهنده به قبر شمایم، خواهنده شفاعت به درگاه خداى عزّ و جلّ به وسیله شما مى‏ باشم و به سوى او به سبب شما تقرّب مى‏جویم و مقدّم کننده شما پیش روى‏ خواسته‏ ام و حاجاتم و ارادتم در همه احوال و امورم ،به نهان و آشکارتان و حاضر وغائبتان و اوّل و آخرتان ایمان دارم و در همه اینها واگذارنده کار به شمایم ... / فرازی از زیارت جامعه کبیره / تهذیب شیخ طوسی و فقه و عیون أخبار الرضا صدوق به نقل از امام هادی علیه السلام

1: امیر المومنین علی علیه السلام مَنْ اَحَبَّ قوما حُشِرَ مَعَهُمْ.


  • باران بهاری

نظرات  (۶)

  • روضه رضوان
  • با سلام. و تشکر از اینکه به وبلاگم سر زدید.
    1. شما با اوند دیدگاه تون  رو که تو وبلاگتون نوشتید قبول ندارم.همیه معتقد بودم ادم با دشمنش مثل خودش نباید دشمنی کنه ( البته این بحث طولانیه بعدن پستشو میزارم وبلاگم)
    ینی همین حرفای ما رو همون ها میزنن و میگن کفار همین تشیع هستن و ما هم بگیم اونا کفار هستن
    اینکه اعتقادات اونا انحرافی هست به نظر بنده که مطالعه زیادی تو این زمینه ها هم ندارم واضحه . اما باید ریشه این اختلاف افکنی ها رو دید.
    به اونا گفتن گذشته ها گذشته. علی علیه السلام هم رضی الله عنه و عمر و عاص و معاویه لعن هم همینطور.برا اینه که واکاوی گذشته برا مذهبشون مضره.
    من معتقدم ما روی اصول تشیعیمون محکم بایستییم بدون اینکه توهیننی به کسی بکنییم.تا زمانی که نیروی علمی یا مالی بدست بیارییم.
    الانه تبلیغات گسترده علیه تشیع در بین اهل سنت باعث شده با هر کسی از اهل تسنن از کشور های مختلف در ورد تشیع حرف میزنی چهرشون در هم میره
    و بحث میتونه ادامه پیدا کنه که فعلن در همین حد بمونه...

    پاسخ:
    با علیک سلام و خواهشت!

    برام مهم نیست که شما قبول داشته باشید یا نه - ببخشید رُک گفتم -
    خداوند در قرآن می فرماید : أشداء علی الکفار رحماء بینهم پس باید بین دوست و دشمن فرق باشه!
    مهم نیست من یا اون فرد چی میگیم! مهم نظر پیغمبر و ائمه صلوات الله علیهم اجمعین ـه.
    وقتی پیامبر در غدیر امیرالمومنین رو به عنوان وصی معرفی کردند ولی بعد از ایشون اون ها حتی به فرمایش پیامبر عمل هم نکردند پس حق ندارند خودشون رو مسلمون بدونند که نبوت جزء اصول دین ـه.
    وقتی پیامبر که " و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی " فرمودند چیزی بیارید تا وصیت نامه م رو بنویسم اون ملعون دومی گفت : پیامبر - نعوذ بالله - هذیان میگه  پس چه دلیلی داره ازش پیروی کنیم یا پیروانش رو محترم بدونیم؟
    من می دونم به اونا چی گفتن و میگن.  شما هم اگه دوست داشتید تحقیق کنید تا بدونید.
    من مسلمانم و تبری جزئی از دین من ـه. همونطور که تولی. این یعنی : ولیٌ لمن والاکم و عدوٌ لمن عاداکم !
    اگه زیارت عاشورا می خونم برای دلخوشی و وقت گذرونی نمی خونم.
    اگه زیارت جامعه کبیره می خونم ، نمی خونم که یه کاری همینجوری کرده باشم.
    اگه می رم زیارت فرق داره زیارتم با زیارت کسی که امیرالمومنین رو خلیفه چهارم بعد از پیغمبر می دونه.
    من مُنّی نیستم!!!
    محب اهل بیت رسول الله هستم و منکر دشمنان ایشان.
    بحث با شما ندارم که : هیچکس ندا به گوش کر نمی زند.



  • روضه رضوان
  • من از صحت و سقم اخبار و احادیث اونا خبر ندارم اما همنطور که اونا میگن حضرت علی علیه السلام دخترشونو به عقد عمر در اوردن. چرا باید حضرت قاتل همسرشونو به عنوان داماد بپذیرن؟
    نیز چرا امام حسین علیه السلام اسم بچه هاشونو عمر میزارن(به نا به نوشته اونا)
    یه سوال دیگه: حضرت علی ع خلیفه چهارم بودن.اگر تغییراتی که عمر در دین و نماز بوجود اوردن مثل دست رو سینه گذاشتن و مهر نذاشتن و .... کاری ناروا بوده چرا حضرت در دوران زمامداری خود اینا رو اصلاح نکردن چو که حرف امام علی ع رو وهابی ها هم با احترام یاد میکنن و عمل مینمایند

    به نظر من نباید در زمین اجانب بازی کرد. چه ما چه برادران اهل تسنن. خداوند متعال رحمتش واسعه است و اینجوری نیست که فکر کنیم چون ما عاشق امام حسینیم پس خدا فقط با ماست
    موید باشید
    پاسخ:
    من اینجا نیستم که شما یا هرکس دیگه رو ارشاد کنم ؛  برید از مرجع تقلیدتون این ها رو بپرسید. البته اگه واقعا دنبال جواب سوال هاتون هستید.

    ما با دشمنان اهل بیت هیچ برادری نداشته و نداریم. ما! شما رو نمی دونم.
    خلط مبحث نکنید . رحمت خدا ربطی به ناحق بودن اون ملعونین نداره.
    که می فرماید :
    ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش / از بس که کرم دارد و آقا ست حسین

  • روضه رضوان
  • رک گویی  خوبه بی ادبی اما خوب نیست/
    من سر جنگ با شما ندارم که شما اینجوری به حرفای من میتازید
    حرجی بر وهابیا من نمیبینم که تشنه خون تشیع باشن چون در تشیع هم نظیر وهابیا کم نیست.
    اگر حضرت پیامبر ص میخواستن وصیت کنن نمیتونستن زودتر وصیت بنویسن؟ ایا عدم پذیرفته شدن ولایت حضرت علی دلیل بر تکمیل نشدن رسالتشون نباید تلقی بشه؟
    تعصب در هیچ زمینه ای خوب نیست.
    همه مسلمان ها با هم برادرن.حال حضرات اگر همانند وهابیون خود را جدا از بقیه میدانند مساله دیگری ایست که ریشه اش در امریکا و اسراییل و بازی برای اونها جستجو گردد با تشکر.
    .
    در ضمن من سوالی ندارم و انتظار جوابی از حضرتعالی.خواستم خودتون برای خودتون تحقیق کنید البته اگه دوس داشتید.
    من برای همه مردم نیک جهان احترام قایلم.
    و من الله توفیق

    پاسخ:
    اوهوم.

    من به حرفای شما نمی تازم - که شما رو می شناسم و بر شما حرجی نیست- به دفاع از اونایی می تازم که خودشون رو اهل سنت پیغمبر می دونن ولی راه و روش و منش و اهل بیت رسول الله رو کنار گذاشتند.

    پس چون فرمودید سوالی ندارید من هم پاسخی نمی دم : )

    قال الله الحکیم : ولایة علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی ... / حدیث سلسلة الذهب

    پ ن : ممنون که من و برادران ـتون رو در یک ردیف قرار دادید و در مقام مقایسه بر اومدید ولی من خودم رو کنار می کشم و آرزو می کنم با اون ها که دوست ـشون دارید محشور بشید.

    والله یویّدُ بنصره من یشاء

  • روضه رضوان
  • ظریفی میگفت لعنت خدا بر اون نفر دومی نه بخاطر اینکه ولایت رو غصب کرده بخاطر اینکه ایرانی ها رو مسلمان کرده. نا مرد.
    پاسخ:
    اللهم العن اول ظالم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک ...


  • روضه رضوان
  • مساله ای دیگر ... در مورد شفاعت از قاتل خود حضرت امام حسین ع
    اون بزرگان خود رو وقف و فدای اسلام و راستی کرده اند بنابراین اگر کسی حتی قاتلاشون رو ببینن به راه هدایت برگشتن رو میبخشن و شفاعت میکنن اما اگر بر روشون بر قرار باشن که شفاعت ینی ظلم در حق دیگران.
    شفاعت ینی ترویج پارتی بازی
    رانت خواری
    و ...
    پاسخ:
    هه... جای دیگه اینُ نگید ها!

    یه کم بیشتر در باب دین مطالعه بفرمایید. 

    خدا به واسطه مقام بلند ائمه حق شفاعت رو برای ایشان قرار داده.
    بلا تشبیه ؛ مثلا حق نامگذاری فرزند برای پدر و مادر قرار داده شده. شما نمی تونید بگید ائمه چه حقی دارند و چه حقی ندارند چون در مقام گفتن این حرف و آشنا به مقام اون بزرگان نیستید.

    هیچوقت آرزو نکنید خدا با عدالت ـش باهاتون رفتار کنه!

    پ ن : اللهم افعل بنا ما انت أهله و لا تفعل بنا ما نحن أهله انّک اهل التقوی و المغفرة .



  • راضیه راضی
  • سلام
    چقدر بحث های همیقی رو مطرح کردید افرین افرین
    یادمه از خخخخخخ خوشتون نمیومد
    اما نا خود اگاه
    خخخخخخخخ
    پاسخ:
    علیک سلام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی